דף ראשי / חדשות

הקיץ כבר כאן – כל עובד שכיר זכאי לחופשה שנתית

ימי חופשה מגיעים לכם על פי חוק ובכמה כסף הם מתוגמלים? במאמר זה תקבלו את כל התשובות

הקיץ כבר כאן – כל עובד שכיר זכאי לחופשה שנתית

08/06/2014 חדשות

כמה ימי חופשה מגיעים לכם על פי חוק ובכמה כסף הם מתוגמלים? במאמר זה תקבלו את כל התשובות


הקיץ אומנם עדיין לא נכנס לתפקידו באופן רשמי, אך ריח החופשות כבר נישא באוויר. גם השנה יצאו רבבות האזרחים לחופשה השנתית שלהם, יבלו זמן איכות עם משפחתם ויחדשו את כוחותיהם להמשך עמלם הקשה. כמובן שלא כולם באופן גורף יעדיפו את הצפיפות של והדביקות של הקיץ ויהיו כאלה שיתכננו את חופשתם בחודשי הסתיו או החורף. כך אך כך, חופשה שנתית במקום העבודה היא זכותו הבסיסית של כל עובד בישראל. השאלה היא כמה ימי חופשה מגיעים לכם על פי חוק ובכמה כסף הם מתוגמלים? במאמר זה תקבלו את כל התשובות.

חופשה שנתית – מהי?
חוק חופשה שנתית התשי"א 1951, כל שכן הסכמים קיבוציים והרחבות של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, קובעים כי כל עובד בישראל זכאי לחופשה שנתית, כאשר המעביד חייב לשלם לו דמי חופשה בסכום השווה לשכרו הרגיל באותם ימי חופשה. זאת כמובן כאשר העובד עמד בכל הקריטריונים המפורטים מטה.

חופשה שנתית – מתי מקבלים?
החופשה תינתן בחודש האחרון של שנת העבודה או בשנה שאחריה. התשלום עבורה יינתן ביום  בו בדרך כלל העובד מקבל את שכרו.

חופשה שנתית – האם אפשר לפצל או לצבור?
העובד ראשי לנצל את החופשה במלואו או לקחת יום חופש אחד בהתאם לצורך, בתנאי שהוא מודיע למעסיקו 30 ימים לפני. החוק אוסר על צבירת חופשות, אם כי הוא כן מאפשר לעובד לנצל מינימום 7 ימי חופשה בשנה אחת ואת היתרה בשנתיים הבאות.

חופשה שנתית – מי זכאי?
במידה והיה הקשר המשפטי שבין העובד ובין המעביד קיים כל שנת העבודה והעובד עבד באותה שנה לפחות 200 ימים, ייהנה העובד מכל ימי החופשה המגיעים לו. פחות מ- 200 ימים יקבל העובד חלק יחסי של ימי החופשה. במידה והיה הקשר המשפטי שבין העובד ובין המעביד קיים בחלק משנת העבודה והעובד עבד באותה שנה לפחות 240 ימים ייהנה העובד מכל ימי החופשה המגיעים לו. פחות מ- 240 ימים הוא יקבל חלק יחסי של ימי החופשה.

חופשה שנתית – מה קורה אם מפטרים את העובד בטרם ניצל את חופשתו?
במידה והעובד הפסיק את עבודתו בטרם ניצל את חופשתו השנתית המגיעה לו, חייב המעביד לשלם לו פדיון חופשה בסכום זהה לדמי החופשה שהיה מקבל העובד לו יצא לחופשה בעודו עדיין עובד בחברה.

חופשה שנתית – לכמה ימים זכאים בני הנוער?
גם בני הנוער זכאים לחופשה שנתית. הם נהנים מ- 18 ימים ללא קשר לוותק והיקף המשרה שלהם.

אז כמה ימי חופשה מגיעים לכם?

ימי חופשה שנתית נקבעים לפי ותק של העובד והיקף המשרה (5 ימים בשבוע, 6 ימים בשבוע וכד'), אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה.

• בעד כל אחת מ- 4 השנים הראשונות ייהנה העובד מ- 14 ימי חופשה (כולל מנוחה שבועית).

• בשנה ה- 5 ייהנה העובד מ- 16 ימי חופשה (כולל מנוחה שבועות)

• בשנה ה- 6 ייהנה העובד מ- 18 ימי חופשה (כולל מנוחה שבועית)

• בשנה ה- 7 ייהנה העובד מ- 21 ימי חופשה (כולל מנוחה שבועית)

• בשנה ה- 8 מאילך יהיה העובד זכאי ליום נוסף לכל שנת עבודה ועד 28 ימים בשנה.


ושתהיה לכם חופשה נעימה!

חדשות בנושא

11/12/2022 הסכמים קיבוציים

צו הרחבה בשירות המוקד והסיור

להבדיל מתנאי שכר, המוגדרים בצווי ההרחבה בענף השמירה והאבטחה, בצו ההרחבה בענף שירותי המוקד והסיור מסתמנת פגיעה משמעות בזכויות העובדים.

20/03/2020 חדשות

עו”ד יעקב שניטמן, דיני עבודה בעידן הקורונה

שאלות ותשובות בעקבות התפשטות הקורונה וההנחיות החדשות, צצות שאלות ותהיות רבות בכל הקשור לנגיף ולהשפעות הכלכליות שלו עלינו. בכתבה הבאה עורך הדין יעקב שניטמן המתמחה בדיני עבודה יספק תשובות לשאלות הבוערות כדי שתקבלו תמונה בהירה יותר על המצב